woensdag 18 november 2009

nachtnet

Als het nacht wordt, wordt het stil. De zon houdt even zijn brutale kop dicht en volgens mij heeft de wind er dan ook minder zin in. Meneer zon heeft duidelijk een regelmatiger dag- en nachtritme dan de wind, maar toch: ik vind dat de wind ook goed zijn best doet om zich vooral overdag druk te maken.

Ik ben als de wind. Soms ben ik ook 's nachts actief. Daardoor weet ik hoe het 's nachts met de zon zit, en met de wind. Maar ik geef toe: ik weet beter hoe het overdag zit, met die twee, want daar ben ik altijd bij.

Wat mij echt ergert is dat het goedkoper is om 's nachts energie te consumeren. Dat dat is om de elektriciteitscentrales van hun stroom af te helpen, die ze blijkbaar continu moeten maken, maakt mij niet minder geërgerd. Overdag is de activiteit en niet 's nachts, verdorie!

2 opmerkingen:

erik zei

Moet denken aan Sri Lanka, waar het water werd opgespaard. Is het niet rendabel om per huishouden de goedkope energie op te slaan? Misschien zelfs direct via een watertank bovenop het dak, zoals de plannen met de zeewindmolenparken waar ze een buitendijkse polder vol pompen...

('s nachts getypt:)

Rik Almekinders zei

Ja, precies! Perslucht bijvoorbeeld, dat lijkt me nou echt een vergeten technologie.