dinsdag 1 december 2009

urinoir


Dit is het urinoir dat het dichtste bij mijn werkplek is. Dit urinoir kies ik, als ik onder werktijd moet urineren. Ik ben er tamelijk tevreden mee. Dat komt vooral door de afmeting ervan en door de degelijkheid. Het urinoir doet me denken aan het dashboard van de Mercedes-Benz (uit het geboortejaar van mijn vrouw) die ik korte tijd bezeten heb: die royale Wirdschaftwunder-luxe.

Dat zou goed maken dat het natuurlijk bespottelijk is, dat mannen in een urinoir moeten pissen. Wat is dat voor vernederend idee? Waarom mogen wij geen deur, en waarom worden we gedwongen om tijdens het klateren, of wat daarvoor doorgaat, gesprekken aan te knopen met de andere mannen in de ruimte?

Waar ik het over had kunnen hebben met de andere mannen in de ruimte de afgelopen twee jaar hier, is dat ik dit urinoir eigenlijk niet begreep. Dat chromen rondje in het midden, ter hoogte van mijn navel, is dat nou een sensor die de automatische spoeling in werking stelt? Nee, blijkt: dit urinoir (en het buururinoir meteen ook maar) spoelt door met dat pedaal, onder op de foto.

Geen opmerkingen: