donderdag 24 december 2009

vloerverwarming (3)

Ik wil hier alleen maar even kwijt dat vloerverwarming erg aangenaam is. Bij ons exemplaar klinkt er inderdaad wat gezoem, althans in de kamer waar ik dit nu zit te schrijven, maar daar staat tegenover dat vloerverwarming dus erg aangenaam is.

Wij hebben onze installateur niet precies goed verteld hoe we de keuken bovenop de vloerverwarming gingen bouwen: op de bouwtekening stond een U-vormig aanrechtblad met een inbouwfornuis, we hebben dit uitgevoerd als een vrijstaand fornuis met twee parallelle aanrechtbladen. Maar onder een aanrechtblad leggen installateurs geen vloerverwarming aan; Hulst Flier Installateurs uit Elburg levert vakwerk. Op de plaats waar wij uiteindelijk géén aanrechtblad maakten is dus nu geen vloerverwarming. Ik sta op nu voor mijn favoriete plekje aan het aanrechtblad (bij het fornuis, een belangrijke la en het gootsteen) liever op één been, om niet één zeer koude voet te krijgen, eind december.

Ik moet deze dagen lampen ophangen aan de plafonds die door onze stukadoors prachtig egaal wit gestuukt zijn. Ik doe dat met lichte angst dat ik per ongeluk van onderaf met de klopboormachine de vloerverwarming lekprik.

Geen opmerkingen: