woensdag 5 mei 2010

100LC


Gisteravond was de eerste bijeenkomst van mijzelf en de bestuursleden van stichting 100% Locaal Comfort. Ik vind dat de stichting nu opgericht is, ondanks dat er nog geen notariƫle akte is. De oprichtingsvergadering bestond eruit dat ik een heleboel verteld heb; onder andere wat ik denk dat sociocratie is, namelijk luisterend leiderschap en slechts voorzichtig geformuleerde kritiek. Aangezien ik zoveel te vertellen had, was er nauwelijks gelegenheid voor wat voor geformuleerde kritiek dan ook.

Vandaag in de loop van de dag schoot me te binnen wat ik vergeten was te doen en te vertellen. Ik ben vergeten om de reiskosten, die ik heel ijverig in kleine coupures verzameld had, aan de bestuursleden van heinde en verre uit te keren. Ik ben vergeten te vertellen dat inclusie een belangrijk beginsel van de stichting is. Sinds deze week weet ik dat het mogelijk is dat er mensen met het syndroom van Down een universitaire graad halen (klik hier). Als zelfs dat kan, wie, die zich geroepen voelt, zou ik dan willen verhinderen om zich bij 100LC te ontwikkelen tot een intelligente technicus?

Misschien was het iemand al opgevallen: er is een link bij gekomen in de lijst met blogs die ik volg. Blogger merkte al scherpzinnig op dat de hyperlink die bij de stichting 100LC uitkomt geen blog is. En dat is ook zo. Het is de website van de stichting 100LC. Wat mij betreft later ook reclamevrij en met een echt toegankelijk webadres.

Geen opmerkingen: