vrijdag 12 december 2008

auto

Dit is een auto.

Omdat hij drie wielen heeft, moet je een B-rijbewijs hebben om dit te besturen. Ik vind dat slim, van Piaggio: B-rijbewijzen zijn in Europa veel talrijker dan A-rijbewijzen, dus kan Piaggio opeens veel meer Piaggio's verkopen. Dit soort bureaucratie slaat natuurlijk nergens op, maar dat is niet iets om ontmoedigd door te raken. Opeens wordt auto zo'n rekbaar begrip. Deze auto rijdt met 1 liter brandstof 25 km, wat overigens niet spectaculair zuinig is.

Ik rijd wel eens alleen in een auto en voel de stoelen naast en achter me dan toch beschuldigend leeg. Ik zou best een Piaggio willen, maar dan met een dak en een stuur en zonder helm uiteraard. Maar ook met drie zijspannen en een aanhangwagen, voor als ik meer last wil vervoeren. Al die extra uitbreidingssets worden moeiteloos aangekoppeld, doen op geen enkele manier af aan de gaafheid van het autootje en hebben hun eigen aandrijving aan boord. Dat is mijn fantasie: een motor die zijn vermogen aanpast aan de last die hij vervoeren moet.

Geen opmerkingen: