dinsdag 6 oktober 2009

koffiemok

In 2005 werd aangekondigd dat er in 2009 een gasturbine op de markt zou komen zo groot als een koffiemok. Een koffiemok die twee à drie kiloWatt vermogen levert. Welnu, het is 2009 en ik wil nu die kiloWatt leverende koffiemok graag kopen.

Een gasturbine is een soort straalmotor (zo'n ding dat onder een vliegtuigvleugel hangt). Het verschil is (geloof ik) dat een straalmotor straalt en een gasturbine niet. Dat stralen, dat is veilig op vliegvelden of tien kilometer hoog in de lucht; verder heb je niet veel aan een straalmotor. Een gasturbine zorgt ervoor dat er een as gaat draaien, net zoals een motor met een krukas dat doet. Alleen een krukasmotor die twee à drie kiloWatt vermogen levert is niet zo groot als een koffiemok.

Binnenkort moet ik weer grotere afstanden gaan fietsen. Ik wil daar wel een hulpmotortje bij, ter grootte van een koffiemok. En inderdaad, ik wil mijn hulpmotortje ter grootte van een koffiemok graag customizen bij mijn fiets. Powered by Dutch Comfort, maar dan zonder dat Feyenoord-logo.

Geen opmerkingen: