dinsdag 27 oktober 2009

zwaar beroep


Eerder schreef ik hier over de installateurs, en over hoe ze te lijden hebben. Misschien was dat ingegeven door eigenbelang: hun werk moest nog beginnen en ik was van hen afhankelijk. Inmiddels ben ik een fase verder: hun werk is gedaan en ik moet hun rekeningen gaan betalen.

Ik denk dat je een krachtige persoonlijkheid moet hebben om in opstand te komen tegen de bespottelijke werktijden in de bouw. Ik begrijp niet waarom bouwvakkers eerst honderd kilometer moeten reizen om om zeven uur stipt op de bouwplaats te zijn. Om koffie te gaan drinken en de vierde sigaret te roken. Om zand in de zakken van elkaars overalls te scheppen. Om te wachten en te telefoneren. Om te schaften en te ouwehoeren met de andere installateurs.

Er bestaan in Nederland geen legale zware beroepen.

Geen opmerkingen: