vrijdag 30 juli 2010

huisman


Ik mis in mijn denken over wat goed is voor de wereld (in contrast met alles wat slecht is voor de wereld) nog een heel precies leidend concept. Ik verwacht daarom nogal wat van de workshop die ik aanstaand weekend ga bijwonen. Die workshop is niet geheim, maar het is ook weer niet de bedoeling dat ik over wat daar gedaan wordt hier in de openbaarheid iets ga vertellen, want ik zou het zomaar verkeerd kunnen vertellen. Ik mag er wel iets over vertellen, maar alleen als ik daarvoor toestemming heb van de leiders. Maar ik heb als amateur-reporter van mijn eigen zoektocht hier geen zin en ook geen tijd om op toestemming van de leiders te wachten.

Nou, laat ik over één ding uit de school klappen: het is goed als ik streef naar orde en schoonheid, in mijn directe omgeving. Als het gaat over wat goed is voor de wereld, is dat het allerbelangrijkste. Zodoende, en toevallig ook omdat mijn vrouw na de zomer carrière gaat maken, ben ik op dit moment aan het omscholen tot huisman. Als huisman ben ik hoofdverantwoordelijk voor de orde en de schoonheid van mijn directe omgeving.

Sekserol a-typisch. Misschien mag ik nu wel een column in Opzij. Misschien wil Wubbo Ockels nu wel in de commissie van aanbeveling van de stichting 100LC.

Geen opmerkingen: