vrijdag 13 maart 2009

usb

Zonder er verder woorden aan vuil te maken heeft mijn garagehouder, nadat het fordje voor een jaar weer apk-gekeurd was, op de passagiersstoel twee cadeautjes achtergelaten. Aardige cadeautjes, echt waar. In een wit doosje zat een hagelnieuwe koffiemok van de vakgarage en in een ander doosje vond ik, in bobbeltjesplastic, een warmhoudplaatje, met een snoer eraan.

Het stekertje van het snoer past niet in mijn fordje, daar is mijn fordje denk ik te oud voor. Het is een ubs-steker. Het is voor warme koffie bij de computer.

Goed hoor, zoals het bedrijfsleven al begonnen is klanten met warmte te verwennen. Ik vind alleen de uitwerking van het idee erg onhandig. Als ik mijn computer betast vind ik allerlei plekken waar de warmte werkelijk gratis wordt uitgestoten; alleen kan ik daar nu geen mok neerzetten. Usb lijkt me een dure en ingewikkeld energiebron. Vooruit, die elektrisch warmte, die wil ik wel in mijn koffie, maar die data, zou de koffie daar lekkerder van worden? Of zou ik, doordat de mok van de vakgarage van porselein gemaakt is, sowieso nergens last van hebben en na 10 minuten evengoed koude koffie hebben?

Geen opmerkingen: