maandag 30 maart 2009

dutch comfort college

Ik ben inmiddels zeker genoeg van mijn zaak om hier te presenteren: Dutch Comfort College. Maar het mag ook een andere naam hebben. Het is precies andersom dan mijn institutionele ontwerpen van vroeger: dan had ik éérst een mooie naam bedacht en moest ik daarná prakkiseren wat dat mooie nieuwe merk dan was, nu weet ik juist al precies wat het is. En die naam, ach.

Dutch Comfort College is een bedrijf; een bv. Ik ben de directeur van deze bv. Het bedrijf is gevestigd in een hopeloze portiekflat in Amsterdam West (of Noord) en vanuit die locatie helpt Dutch Comfort College de buurt(bewoners) met energievraagstukken. Dutch Comfort College adviseert en voert uit en doet dat vrijwel gratis. Intussen bouwt Dutch Comfort College de eigen, hopeloze portiekflat om tot een demonstratiewoning van Dutch Comfort.

De directeur zorgt voor het welzijn van de werknemers van Dutch Comfort, door elke dag te zorgen voor een gezonde, warme lunchmaaltijd en door de werknemers te ondersteunen bij het vinden van oplossingen voor de energievraagstukken die ze mee naar de portiekflat brengen. Als de werknemers enkele energievraagstukken hebben opgelost, doen ze staatsexamen en krijgen ze een passend diploma. Daarmee eindigt het dienstverband. De directeur gaat dan weer op zoek naar een nieuwe werknemer die wil eten, leren en werken.

2 opmerkingen:

erik zei

Geestig stukje, maar ik snap er niets van; woon je daar echt?! Kun je helpen onze verwarming te ontluchten, of is de werkkring alleen 020?

Rik Almekinders zei

Nee,ik leg het nog wel uit, zodra ik het niet meer over methaan heb. Ik kan inderdaad je verwarming ontluchten, maar liever laat ik een van mijn jongens of meisjes dat doen.
Binnenkort moet de werkkring 020 worden, want momenteel is de nog 0595.