woensdag 30 september 2009

nieuwe generatie

Mijn dochter (zij wordt over vijf dagen acht jaar) vroeg in de auto, nadat we enige minuten, wanneer de gelegenheid zich voordeed, met ons mond het geluid van de richtingaanwijzer nadeden: 'werkt alles in de auto op benzine?' Ik begreep haar vraag meteen, ze doelde op de toeter, de lampen, de snelheidsmeter, etc.

'Nee, helaas, ...' zei ik, 'het meeste werkt op elektriciteit.'
'Gadsie', zei ze.
'Jij houdt dus niet van elektriciteit?' gokte ik (erg trots en tevreden).
'Nee. Benzine is beter. Veel minder gevaarlijk', stelde ze.

Zou er - buiten mij - nog iemand zijn die van invloed is op de opvoeding van mijn dochter, waardoor zij tegen de klippen op gelooft dat benzine minder gevaarlijk is dan elektriciteit? Wie zou dat zijn? Ik zou graag in contact komen met deze geestverwant.

Geen opmerkingen: