maandag 23 februari 2009

communicatie-technologie


Vandaag is de herstart van Dutch Comfort. Dutchcomfort.nl een feit, en bij een aardige kwaliteitsprovider ook, maar toch is die er nog niet mee in de lucht, omdat ik onderschat had dat communicatietechnologie inderdaad communicatietechnologie is. Technologie, daar had ik me op verheugd, alleen die communicatie, die gooide het roet in het eten.

'Communiceren doe je niet mèt een computer', mopperde de oude man, 'communiceren doe je met een computer, dat is toch heel iets anders!'

Nou ja, toch één leuk ideetje opgedaan van die communicatietechnologie, bij Nintendo's Mario Brothers. In het virtuele landschap waardoor Mario zich virtueel een virtuele weg baant staan verrassende groene buizen. Soms komt er uit die buis een Mario-etende bloem, soms boosaardige paddestoelen. Af en toe is het een tunnel naar een ondergronds level en een heel enkele keer kan Mario erin afdalen, om er ongeveer een seconde later door afgevuurd te worden. Mario roept dan, in zijn charmante Manga-Italiaans: 'jahoe!!' Dat is leuk, afgevuurd worden. Ik zie daar wel wat in, voor het Dutch Comforts pretpark: afgevuurd worden. Wat in het circus kan, kan in het echt ook, lijkt me.

Geen opmerkingen: