woensdag 20 mei 2009

slakom


Ik lees een boek over de middenklasse. En terwijl ik het boek lees ontdek ik dat ik onmiskenbaar uit de middenklasse kom: mijn ouders komen uit de middenklasse, mijn vrienden zijn middenklasse en als ik werk, maak ik van dat werk middenklassewerk. Van werk middenklassewerk maken gaat als volgt: ik ga erover theoretiseren, ik wil het coördineren, ik wil het evalueren, het liefst terwijl ik ermee bezig ben, waardoor de uitvoering ervan stokt. Ook de mobiele mestvergister lijdt onder dit patroon van mij.

'Ongereguleerd', mijn Groningse vriend uit de middenklasse, theoretiseert, coördineert en evalueert de door hemzelf bedachte windmolen uit spullen van IKEA. Net als mijn mestvergister in de mijne, zit die windmolen alleen maar in zijn hoofd. Al lange tijd. Ik denk, maar misschien vergis ik me, dat een windmolen uit spullen van IKEA eenvoudiger te realiseren is dan een mobiele thermofiele mestvergister.

Onder zijn leiding kan ik nu acuut overgaan op de uitvoering hiervan. Laten we deze hemelvaart naar IKEA rijden om drie slakommen Blanda te kopen (samen 15 euro), die genoeg aërodynamische kwaliteiten hebben voor een lollige windmolen.

4 opmerkingen:

erik zei

Wat een ingewikkeld stuk over klassewerk. Heb je de kommen binnen, en kun je met de poep aan de slag? Of was het meer voor je vriend met die mysterieuze naam?

Rik Almekinders zei

Nee, van de slakommen gaan we de windmolen maken: een ontwerp als een windmeter. Ik kom op het ontwerp nog terug.

Ja, de middenklasse. Ik ben er nog niet helemaal uit, wat ik daarvan vind.

erik zei

Hoog tijd om met je IKEA-spullen een poepding te maken. Men neme twee opbergboxen en drie drinnkbekers...

Rik Almekinders zei

Je hebt natuurlijk gelijk.
Thermosflessen, verkoopt IKEA die?