maandag 5 oktober 2009

glasvezelbehang


Ik vind het groot nieuws dat ik een ecologische bouwmarkt heb ontdekt, verderop, in Amsterdam-West. Mijn zowat radio-actieve huis (er is veel aardigs te zeggen over de mannen die het huis hebben opgetrokken, maar hun materiaalkeuze en werkwijze werden niet in de eerste plaats ingegeven door zorg om alles wat kan opraken) wordt nu dus opgeschilderd met ecologische verf.

Maar we behangen ons huis dan wel weer met glasvezelbehang. Over glasvezels heb ik iemand met een baard zich wel eens zien opwinden, waardoor glasvezels in mijn hoofd zijn blijven hangen als milieudelict. Bij de ecologische bouwmarkt verkopen ze misschien jute bij wijze van glasvezelbehang. Voor ons noodgeval - het geld is op en er moeten nog drie verdiepingen gestuukt worden, en snel - was de ecologische bouwmarkt net even te ver weg.

Door de komst van glasvezelbehang, met de bijhorende glasvezelbehanglijm en glasvezelbehanglijmblokkwast, zouden stukadoors zich echt zorgen moeten gaan maken: het is echt makkelijk aan te brengen en ik vind het er zeer acceptabel uitzien. Ik dacht: als je die glasvezels nou aansluit op een infrarood-warmtebron, dan is dat een hele laagdrempelige manier om zelf muurverwarming te maken.

Geen opmerkingen: