vrijdag 16 oktober 2009

oplevering

Ik kon het mij niet langer veroorloven om me van de realiteit af te sluiten met een slecht boek, hoe graag ik dat ook deed. Mijn gezin is vanuit de hotelkamer nu in het nieuwe huis getrokken, terwijl de stuuk daar aan het drogen is, maar de stadsverwarming nog niet is aangesloten. Ik stel het hier maar, na drie hoofdstukken: ook als ik er zonnig naar kijk, vind ik Toegepaste Energietechniek deel 2 geen effectief boek. Voor mij, met zeer veel leeservaring en ongebruikelijk veel interesse voor het onderwerp is het nog net op te brengen, maar ik vind mezelf niet representatief.

Wegens het nieuwe huis breng ik veel tijd door in de auto onderweg naar IKEA. En bij elk bezoek word ik weer verrast door de rationaliteit en de intelligentie van alles bij IKEA. Zo goed als de medewerkers getraind zijn. Goed goedkoop als alles is. Zo vlekkeloos als de volkverhuizing van kopers door het gebouw trekt.

Als er echt iets terecht moet komen van duurzame energie, zou je dat moeten kunnen kopen bij IKEA. Zonnepaneel Solgard voor 12,50 en windmolen Kulingar voor 16,90. Maar op IKEA wil ik niet wachten, dus er is een soort haast geboden met het opwindende onderwijs van Dutch Comfort College, en de enthousiasmerende literatuur die daarbij hoort.

Geen opmerkingen: