maandag 12 oktober 2009

toegepaste energietechniek deel 2


Mijn collega Wim heeft al vele fusies en managementwisselingen meegemaakt, hier op de HTS. Wim is door zijn onverzettelijke verbondenheid met het instituut waar ik thans werk een soort monument van het Amsterdamse techniekonderwijs. Daar hoort bij dat hij van de uitgevers altijd de nieuwste boeken krijgt toegestuurd. Hij schrijft dan met kloeke letters Wim op het titelblad en zet het boek in zijn kast. Of hij de boeken ook léést, dat weet ik niet.

Een andere collega toonde me uit Wims boekenkast (die naast mijn bureau staat) het redelijk recente boek Toegepast Energietechniek deel 2, van Ouwehand, Papa, Gilijamse en De Geus. Hij was er enthousiast over, en ik ook wel, want dit boek gaat over duurzame energie, dat staat in nog net leesbare lettertjes onderaan op de kaft. Je oog moet er maar op vallen.

Het boek past in de reeks waar ook het boek van Arie Taal in hoort, dat ik hier eerder besprak op 11 september. Ik ben door die slechte ervaring allergisch geworden voor de boeken van Academic Service ('een imprint van Sdu'), maar op het eerste gezicht ziet dit boek er toegankelijk uit. Het boek heeft 14 hoofdstukken. Als ik elke dag hier een hoofstuk bespreek, heb ik op vrijdag 30 oktober het boek uit.

Geen opmerkingen: