vrijdag 27 november 2009

ED&I


Ik werk al bijna vier jaar bij de Hogeschool van Amsterdam. Ik ben daar destijds zonder erg veel passie bij een willekeurige opleiding begonnen als docent natuurkunde. Die opleiding heet Engineering, Design en Innovation, wat ik nog steeds een nogal bombastische naam vind. Bij die opleiding werk ik nu nog. Van de arrogante carrièreplannen die ik hier bij dit instituut had heb ik weinig terecht gebracht. Gelukkig.

Want je moet er wel even goed en langdurig naar kijken, maar dan blijkt ED&I eigenlijk de leukste opleiding van Nederland te zijn. En dan bedoel ik: wat je er kunt leren is erg leuk. En hoe het gegeven wordt, daar is ook weinig mis mee. En hoewel je het gerust en zonder iemand te beledigen een provinciaalse opleiding kunt noemen, zitten we toch maar mooi in het centrum van Amsterdam. Per ongeluk.

Het leuke van ED&I vind ik, dat je er tamelijk waardevrij leert om dingen te maken. Of het nuttig is wat je maakt, dat mag je zelf beoordelen. Maar dat je het kunt maken, dat is evident. Wat een vrijheid geeft dat!

2 opmerkingen:

ongereguleerd zei

Wanneer kan ik die studie via de LOI aanschaffen!?

Rik Almekinders zei

Je kunt 'm in deeltijd volgen, ... mits je werkervaring hebt in deze richting.
Denk je dat het rendeert als LOI techniek-onderwijs geeft?