donderdag 20 mei 2010

twijfel


Vóór de meivakantie was ik om een andere reden in de docentenkamer van de opleiding (ik moet schrijven: leerroute) Product Design, toen R mij uitnodigde om te solliciteren als teamleider van die leerroute. Sindsdien ben ik daarover in verwarring. Ik vind het erg eervol om ergens voor gevraagd te worden. En niet voor zomaar iets. Het docententeam van Product Design bestaat voor een groot deel uit mensen die ik zelf heb uitgekozen, voordat ik een jaar in noord-Groningen ging wonen.

De eerste werkdag na de meivakantie stonden er een parasol en een strandstoel in mijn werkkamer. Aan het beeldscherm van mijn computer hing een zonnehoedje en op de deur hing een poster waarop ik meende te lezen: 'FEEST! (...) of heb jij het al opgegeven?' Gechrokken zette ik snel het hoedje op, om te laten zien dat ik het nog niet heb opgegeven. Pas later die dag zag ik dat er stond: 'FEEST! (...) Heb jij je al opgegeven?'

Hier gaat mijn twijfel over: is het handig om vanuit de luwte van een riante een gemakkelijke docentenbaan via een armlastige stichting kleinschalig inclusief duurzaam technisch onderwijs te realiseren of is het handig om dat te doen in een hogere positie in het grootschalige niet-inclusieve niet-duurzame systeem dat HvA heet? Heb ik me al opgegeven of het ik het al opgegeven?

Geen opmerkingen: