woensdag 16 september 2009

douchelamp

De installateurs die geheel zelfstandig mijn nieuwe huis aan het bedraden, bevloerverwarmingen en beafvoeren zijn, zijn niet van het type dat ik afbeeldde op 22 juni. Geen geblokte overhemden, geen grijze sikken en sandalen, maar juist t-shirts met lange mouwen, blond haar met gel en verstandige werkmansschoenen. Ze lijken net studenten van mij.

En hoe gaat dat, als de mensen op studenten lijken, ... ik schiet dan vanzelf in mijn beroep. Dan ga ik het soort grapjes maken dat mijn vrouw het ergste haat, dan ga ik het allemaal wat aandikken en overdrijven, voor het didactische effect. Ik ga slordig praten, zoveel mogelijk gebruik maken van ordinaire uitdrukkingen die ik mensen uit de techniek heb horen bezigen. Studenten vinden dat vermakelijk. Jonge installateurs ook wel, hoewel het ook voor een hoop verwarring zorgt.

Maar, de jonge installateurs kwamen ook los, door de vertellen wat zij zoals bij zichzelf in huis erop los installeren. Mag niet van het bouwbesluit, maar wie controleert er nou bij een installateur thuis? De douche, met hifi-set en spotjes, die gelijk met de kraan aangaan.

Geen opmerkingen: