maandag 11 januari 2010

ideeënbus

Er hebben 53 mensen gereageerd op mijn oproep van 4 januari. De meeste mensen met meerdere ideeën. En er zit wel wat overlap in de ideeënbus, maar de overvloed blijft groot. Ik heb voor maanden werk.

Eigenlijk zijn alle ideeën goed. Het maakt dus niet uit waar ik begin; mijn voornemen is om ze allemaal uit te (laten) werken. Maar het maakt natuurlijk wel uit waar ik begin, want het lijkt - vooral voor mijzelf - alsof ik met het leukste idee begin. Of met het idee van wie mij het meeste na is. Of van wie ik wil aanmoedigen dat zij (of hij) zich als energietechnicus ontwikkelt.

Dat zijn geen duurzame gedachten. Bij het Woonwarenhuis TROOST (want zo heet het woonwarenhuis) is ieder idee even goed, en is iedereen even na. Dat de opblaasbare windmolen of het idee van Herman Winkelaar pas in april hier op het blog aan bod komt, heeft niets met de opblaasbare windmolen of met Herman Winkelaar te maken, maar alleen met de tijd van de directeur van het woonwarenhuis. Tijd die, dat is de realiteit, voorbij gaat.

4 opmerkingen:

erik zei

Het gaat me toch allemaal wat te snel. Waarom een warenhuis, en niet gewoon een webwinkel? Waarom alle ideeen klakkeloos uitwerken, en niet selecteren? Waarom kunt U, grootgoeroe, niet zelf ideeen of focus bedenken?

Rik Almekinders zei

Ik ben geen goeroe, en helaas wil ik dat wel worden, maar die ijdelheid, daar groei ik nog wel overheen.

Ik (en velen met mij) ben zelf niet geneigd om dingen in een webwinkel te kopen, tenminste niet voordat ik ze echt gezien en gevoeld heb. Daarom is er het woonwarenhuis. En waarschijnlijk is het woonwarenhuis in eerste instantie maar twee weken per jaar open, en zal er ook wel een webwinkel zijn ter ondersteuning, ... maar dat is toekomstmuziek.

Omdat ik geen goeroe ben zijn de ideeën van iedereen goed genoeg. En, nu ik ze gelezen heb, is dat ook zo.

jelle zei

Volgens mij moet je gaan verkopen vanuit een bakfiets.

Die heet dan: bakkie Troost.

Rik Almekinders zei

Ja, ik heb altijd erg van bakfietsen gehouden. Sinds iedereen een auto heeft is die colporteur met zijn bakfiets ook uit het straatbeeld verdwenen. Jammer, eigenlijk, hoewel al die stilstaande verkoopvoertuigen in de straat de doorstroming van het verkeer ook ernstig belemmeren.