donderdag 23 april 2009

ent


Alle mannen die Kees van Kooten uitgebeeld heeft zijn zachtmoedige taalgoochelaars. Eén van die uitbeeldingen is een man met een pijp die alle kanten op beweegt terwijl van Kooten spreekt. Praten met een bewegende pijp, dat is ook een soort goochelen. Pratend met die bewegende pijp plantte van Kooten een keer op televisie een geschaafde palisander paal in de grond, in de hoop dat die zou gaan uitbotten.

Op het wandelingetje dat ik sinds de lente is losgebarsten dagelijks maak, zijn in het gras langs het pad enkele maanden geleden ongeschaafde 2 meter gezaagde stammen geprikt, ongeveer 15 meter uit elkaar. Ik weet dat er over het natuurbeheer van die berm wat commotie was en ook dat die commotie met een belofte van de gemeente gesust was. Ik kon mij alleen niet voorstellen dat die ongeschaafde stammen, waarvan er enkele ondersteboven waren geplant, serieus de oplossing waren waarmee commotie gesust kon worden.

Maar een ondersteboven geplante ongeschaafde 2 meter gezaagde stam is wel natuurbeheer, want ook die stam bot uit. Wie zich zorgen maakt over het milieu onderschat - volgens mij - de botte kracht van dat milieu. Ik haal gauw de stoelen binnen, voordat die ook gaan uitbotten.

Geen opmerkingen: