donderdag 2 april 2009

held van het moment


Ik ben erg content over mijn werkgever. Mijn werkgever neemt altijd de telefoon aan als ik hem uit Groningen opbel en mijn bizarste verzoeken willigt mijn werkgever in. Heerlijk. Ik heb een heerlijke werkgever.

Vorige week kwam ik L. John Frey, Squadron Leader (RAF Ret'd) en pioneer of the first displacement digester op het spoor. Het enige exemplaar van zijn boek dat ik in Nederland kon traceren (let op: ik hield op met traceren toen ik één exemplaar gevonden had) vond ik in de bibliotheek van de Technische Universiteit Eindhoven. Mijn werkgever heeft ook een bibliotheek, en die bibliotheek leende het boek uit Eindhoven en stuurde het mij toe in noord-Groningen. Helemaal gratis.

L. John is mijn held van het moment. Die zonnebril, die helpt, maar ook de bevlogen stijl waarin hij zijn heldhaftige avontuur met zijn Zuidafrikaanse varkenshouderij beschrijft en de verrukkelijke oplossingen die hij zelf bouwt op het terrein waar ook zijn gezin woont en waar hij de chicken pox krijgt. Als Daniel Dafoe zo geschreven had, had ik Robinson Crusoe misschien gelezen in plaats van alleen maar naar de plaatjes te kijken.

Geen opmerkingen: