donderdag 23 december 2010

uitvinder


Mijn dochter is op de leeftijd waarop mensen aan haar vragen: en wat doet je vader? Misschien heeft het niks met haar leeftijd te maken; het was alleen de vader van een (nieuwe) vriendin van haar die mij vertelde dat haar antwoord op zijn vraag was: mijn vader is uitvinder. Dus vroeg de vader van de (nieuwe) vriendin aan mij: en wat heb je dan allemaal uitgevonden?

Wat ik tamelijk vervelend vind, maar wat me geregeld overkomt is een cadeaubon krijgen. Ik kreeg er pas eentje van BOL.COM, ter waarde van 5 euro. (Cadeaubonnen raken kwijt, bij mij. Ik ga de bol.com cadeaubon principieel niet gebruiken. De geheime BOL.COM-code is MWM2-3NDJS-Q5A49-VLEZL: 5 euro waard. Voor de liefhebber; wie het eerst komt, die het eerst maalt.) Maar ik begrijp ook dat het een uitkomst is als er iets gegeven moet worden aan iemand die alles al heeft (zegge: al mijn vrienden).

Ik heb in mijn lievelingswinkel - de Biolicious op IJburg - om een waardebon gevraagd, om cadeau te doen. Het is goed dat je dat zegt, zei de verkoopster, want die hebben we nog niet. En toen, peinzend: misschien moet ik die maar eens maken. En ziedaar, enkele dagen later is daar de Biolicious-waardebon, met de handtekening van de eigenaar om het een soort echte geldigheid te geven. Misschien vertel ik hier ook nog een keer het verhaal hoe ik eigenlijk de uitvinder van de Senseo ben.

Geen opmerkingen: