maandag 27 december 2010

steam shower room


Wat ik fijn vind aan reizen, is dat ik weer thuis kan komen als de reis voorbij is. Wat mij betreft hoeft een reis dus niet lang te duren. Ik had na twee dagen al door dat Groot Brittanniƫ een barbaars land is. Bijvoorbeeld wegens de chloorlucht die me in het gezicht sloeg bij het openen van een kraan waar water uitkomt. Uiteraard kan ik daarmee niet mijn tanden poetsen, ... zelfs eronder douchen vind ik onplezierig.

Terwijl ik douchte, viel me op hoeveel sanitair uitgerust kan worden met een stekker. In deze badkamer stond een Broyeur-wc (die alle grote voorwerpen die door de rioolleiding weggewerkt moeten worden eerst vermaalt en daarna met hoge druk door een dunne leiding wegpompt) en de douche die ik had aangezet door op een knop te drukken, zoals ik dat in het zwembad ook moet doen. De douche stonk dus niet alleen, hij zoemde bovendien.

Ik vraag me af of dit de techniek is van een parallel (Angelsaksisch) universum, of dat Nederland gewoon achterloopt en alle sanitair hier volgend jaar ook op 230 V loopt. En ook niet meer werkt zonder dataverkeer. De illustratie toont een fragment van een steam shower room - luxe uit China -. Zoek en vind er vele.

Geen opmerkingen: