maandag 28 juni 2010

beessies

Vorige lente verbaasde ik me over de kracht van de Groningse natuur. Hier in Amsterdam is er geen ruimte voor zo'n biomassaboost, maar afgelopen week, na mijn vaststelling dat fruitvliegjes van composthopen houden, blijkt de Amsterdamse natuur toch ook te kunnen boosten. Een eiwitboost.

Naast de razendsnel procreƫrende fruitvliegjes besloot ook een enorm volk vredelievende kleine mugjes langs onze plafondrand samen te sterven. Duizenden liggen er al dood op het aanrecht en in de vensterbank. Op dag van hun plotselinge verschijnen kwam mijn dochter uit school met neten op haar hoofd.

Die neten zijn naar. Ze geven een hoop werk. De andere fauna levert ook wel wat gedoe op, maar die verdwijnt ook weer vanzelf: ook eiwit composteert. Dat geldt allemaal niet voor die moedwillige plaag die Albert Heijn over Nederland heeft uitgestort. EĆ©nendertig miljoen beessies die stiekem in mijn tas gefrommeld worden omdat ik per ongeluk meer dan 15 euro heb uitgegeven.

Geen opmerkingen: