dinsdag 27 januari 2009

waterbed

Ik heb misschien een wat particuliere opvatting van hoe het prettig is om te slapen, maar wie weet heeft het een emanciperende werking voor my fellow sleepers die daarover ook particuliere opvattingen hebben, als ik hier eens uit de doeken doe hoe ik slapen voor mij zie, in het rijk der hemelen.

Ik slaap graag alleen. Ik bedoel, mevrouw Dutch Comfort of iemand anders mag best in hetzelfde vertrek verblijven, maar niet te dichtbij s.v.p. Ik maak graag mijn eigen warmte, als ik slaap. Die warmte wil ik overal om mij heen. Dus ook om mijn voeten en om mijn hoofd, wat altijd puzzelen is, aangezien ik lang en dun ben en mezelf heb aangeleerd om helemaal uitgestrekt in te slapen. Dat is gemakkelijk opgelost met een lang bed en lang beddengoed.

Op 13 januari tobde ik hier al met het probleem dat ik een warm hoofd wens, maar frisse lucht. Ik heb geen slaapkamer nodig; de buitenlucht is fris genoeg. Wie heeft de slaapkamer uitgevonden? Er zijn veel goedkopere manieren om geen wind en regen in je bed te hebben: een klein tunneltentje bijvoorbeeld. Alleen zou ik het waterbed dat erin ligt graag aansluiten op de cv.

Geen opmerkingen: