maandag 29 maart 2010

ontwikkeling


Mijn weblog is opgemerkt door Lowtech Magazine en daar ben ik tamelijk trots op. Dutch Comfort is de tweede link in het lijstje, met als aanbeveling: tegendraadse blog over (groene) technologie. Het is fijn dat iemand anders voor mij definieert wat voor weblog ik nou eigenlijk heb: een tegendraadse. Over (groene) technologie.

Ik startte dit blog, om mijzelf te motiveren voor warmtetechniek, zodat ik uiteindelijk kan meepraten over smoorvoorziening of over droge-boltemperatuur. Want als ik ergens over meepraat, dan wordt het vanzelf opwindend, was mijn zelfingenomen redenering. En als het opwindend wordt, dan komen de opgewonden mensen erop af, en ik wil graag dat er meer opgewonden mensen op de studie afkomen waar ik nu werk. Ik word wel een beetje moe van de redenering, als ik hem zo helemaal uitgeschreven nalees.

Ik ben nu anderhalf jaar verder en ik ben marginaal wijzer geworden van smoorvoorziening en droge-boltemperatuur. Ik ben per ongeluk tegendraads over (groene) technologie gaan bloggen. Misschien is dat, omdat ik tot de teleurstellende ontdekking ben gekomen dat warmte gebruiken om voorstuwing te krijgen (heetgasmotoren), gewoon niet zo'n goed idee is.

Geen opmerkingen: