maandag 7 december 2009

exit mobiele mestvergister


Het is hier al een tijdje stil rond de mobiele mestvergister, en dat komt door Ouwehand, Papa, Gilijamse en de Geus. Door hun boek Toegepaste Energietechniek deel 2 om precies te zijn. Het boek dat ik op 16 oktober nog afserveerde als een boek dat niet effectief is voor mij.

Ik had al vooruit gebladerd; op pagina 226 staat: Voor mesofiele anaƫrobe vergisting ligt de verblijfstijd tussen 25 en 40 dagen en voor het thermofiele proces tussen 15 en 25 dagen. Dat is veel langer dan de 21 uur die ik - echt waar, alleen weet ik niet meer waar - bij verschillende bronnen had menen te hebben gelezen. En een minimale verblijfstijd van vijftien dagen in de vergister is niet effectief voor de mobiliteit. En dus niet voor mij.

Ik ben me er opnieuw van bewust dat ik een lichte vorm van dyscalculie heb. En van een even lichte vorm van dyslexie, waarvan ik Ouwehand, Papa, Gilijamse en de Geus toch niet de schuld kan geven. Daarom ga ik, weliswaar met een zucht, Toegepaste Energietechniek deel 2 maar weer lezen.

Geen opmerkingen: